ترفندهای آموزشی ترفندهای آموزشی .

ترفندهای آموزشی

نکات گوش دادن برای آمادگی آیلتس که هرگز نباید از دست بدهید

نکات گوش دادن

۱. یک هدف واقع بینانه برای خود تعیین کنید و به دنبال راه های میانبر نباشید. انتظار نداشته باشید که یک شبه از سطح پایین به سطح بالا پیشرفت کنید! مانند همه مهارت ها، مهارت در یک زبان زمان و تلاش زیادی می طلبد.تقویت رایتینگ زبان

 

 با این حال، استراتژی های مفید زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

۲. یک روال گوش دادن ایجاد کنید و به آن پایبند باشید:

(الف) هر روز به چیزی متفاوت گوش کنید. به عنوان مثال، دوشنبه به یک پادکست گوش دهید، روز سه شنبه - به 15 دقیقه از یک برنامه خبری گوش دهید، چهارشنبه - گوش دادن به یک آهنگ، و غیره.

(ب) به چیزی که به آن علاقه دارید گوش دهید!

(ج) منابع مختلف مانند elllo.org را انتخاب کنید. انواع لهجه ها و لهجه ها به شما کمک می کند تا زبان انگلیسی را بهتر از سرتاسر جهان درک کنید.

(د) مواد شنیداری را متناسب با سطح شما انتخاب کنید. اگر می توانید <50% و> 90% صدا را درک کنید، پس برای شما مناسب نیست زیرا بسیار آسان یا بسیار دشوار است. سخنرانی های TED (https://www.ted.com/talks) یک راه عالی برای تمرین گوش دادن آکادمیک است.

(ه) زمانی که در طول روز بیشترین بازدهی را دارید این کار را انجام دهید - آیا شما یک فرد صبح یا عصر هستید؟

(و) فعالیت‌های شنیداری خود را برنامه‌ریزی کنید و پس از تکمیل آن‌ها را خط بزنید.

(ز) چند بار به چیزی گوش دهید. سرعت را تغییر دهید

۳. روی پیام کلی تمرکز کنید و از جزئیات ناامید نشوید.

۴. در حین گوش دادن یادداشت بردارید و به عقب برگردید تا بفهمید چه عبارات یا سرنخ هایی در صدا به شما در درک پیام کمک کرده است

۵. زیاد نگران کلمات ناآشنا نباشید. اگر چیزی شنیدید که در منابع مختلف تکرار شده است، آن را در فرهنگ لغت جستجو کنید و آن را مطالعه کنید.

۶. با یک دوست تماس بگیرید و در مورد مسائل به زبان انگلیسی برای یک دوره زمانی معین (مثلاً 10 دقیقه) صحبت کنید.

۷. سعی کنید سوالاتی را که به آنها پاسخ نداده اید حدس بزنید. این امر مخصوصاً برای سؤالات «بله»، «نه» یا «نمی‌دانم» مهم است، زیرا احتمال اینکه شما به طور تصادفی پاسخ درست را دریافت کنید بسیار زیاد است!

۸. و سوالات را با دقت بخوانید اما نه خیلی آهسته، در غیر این صورت ضبط قبل از پایان خواندن شروع می شود.

۹. حتما با تعداد کلمات صحیح پاسخ دهید. اگر سوال شامل دو یا سه کلمه است، از چهار یا پنج کلمه استفاده نکنید.

۱۰. واضح بنویسید. اگر ممتحن نتواند نوشته شما را بخواند، نمره ای نخواهید گرفت. اگر فکر می کنید نوشته شما بد است، از حروف بزرگ استفاده کنید.

 

۱۱. در طول زمان انتقال ابتدا مطمئن شوید که تمام سوالاتی را که به آنها پاسخ داده اید به صورت خوانا (آسان خوانا) و در فضای صحیح منتقل کرده اید. سپس برگردید، مرور کنید و سعی کنید به مواردی که پاسخ نداده اید پاسخ دهید. یک حدس دقیق بزنید، زیرا هدف شما باید داشتن یک برگه پاسخ بدون فاصله خالی باشد.اپلیکیشن زبان انگلیسی

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۵:۳۶ توسط:maryam موضوع: نظرات (0)