نحوه نوشتن مهارت در رزومه در ۲ مرحله
۱. نشان دهيد كه چگونه از مهارت هاي خود در سابقه كاري خود استفاده كرده ايد.
مهارت هاي خود را فقط به بخش مهارت هاي رزومه محدود نكنيد. از مثالهايي در بخش تجربه كاري خود استفاده كنيد تا نشان دهيد چگونه از مهارتهاي خود براي انجام يك پروژه يا رسيدگي به يك كار حياتي استفاده كردهايد.حذف اكانت مايكروسافت از ويندوز 10
اين مثال كاري سه مهارت خوب براي قرار دادن رزومه بر اساس تجربه آنها را نشان مي دهد: دانش مايكروسافت آفيس، آموزش و راهنمايي ديگران، و تسهيلات براي كار فناوري اطلاعات.
اين مثال نشان ميدهد كه ميدانيد چگونه چند كار (خدمت به يك تيم بزرگ) انجام دهيد، ميتوانيد وظايف اداري (مانند مديريت تماس تلفني) را انجام دهيد و همچنين يك رويكرد حرفهاي در كنار تواناييهاي ارتباطي خوب (دريافت بازديدكنندگان و پاسخگويي به تماسها) داريد. همه اينها مهارت هاي عالي براي رزومه هستند.
در برخي موارد، بايد مجموعه مهارت هاي خود را در خلاصه اي از مدارك تحصيلي گسترش دهيد. اين شامل چند جمله كوتاه است كه در آن بيشتر مهارتهاي شغلي را كه كسب كردهايد توضيح ميدهيد. اين بخش فقط در فرمت هاي رزومه كاربردي و رزومه تركيبي براي جويندگان كار سطح پايين تا متوسط استفاده مي شود.
۲. در خلاصه رزومه خود مهارت بالايي داشته باشيد.
بيانيه خلاصه رزومه شما اولين چيزي است كه استخدامكنندگان بايد به آن توجه كنند، بنابراين با ذكر صلاحيتها و مهارتهاي رزومه كار را با صداي بلند شروع كنيد. يك ويژگي يا زمينه تخصصي كه مي خواهيد كارفرمايان بدانند چيست؟ بلافاصله در خلاصه خود آن را ذكر كنيد.
تنها در چند جمله، شما نقاط قوت خود را مشخص كرده ايد: هماهنگي در دفتر، حمايت از بيمار و رويكرد حرفه اي. حتماً شرح شغل را به خوبي بخوانيد تا بفهميد بهترين مهارت ها براي قرار دادن در بيانيه خلاصه رزومه چيست.رزومه انگليسي
برچسب: ،
ادامه مطلب